onsdag 27. juni 2018

Neste par ut

I dag ble jeg ferdig med neste sokkepar. Gleder meg til å bruke disse. 


Mønsteret heter Bjørnlisokken og er maimønsteret i sokkesamstrikken 12i18 som Garnbutikken Fortuna har på Ravelry


Da jeg var kommet et stykke på leggen slo det meg at med dette mønsteret som er både flette og hullmønster på så hadde det kanskje egnet seg best med et ensfarget garn. Men det kommer bedre frem når man har de på seg heldigvis. 


Garnet som er brukt heter Wollmeise Twin i fargen Zenzi som består av 80 % ull og 20 % polyamid. Dette nøstet kjøpte jeg på Kaffebrenneriet. Jeg brukte pinner 2,5. Og jeg har (endelig?!) lært meg magic loop. Riktignok bare en sokk i gangen enda, men jeg skal prøve to når jeg blir mer vant til en. 


I denne oppskriften var tåfellingen gjort på en annen måte enn jeg har gjort før. Så her måtte jeg maske sammen de resterende maskene istedenfor å felle dem av og trekke tråden igjennom. Men tåen ble da fin den. 

3 kommentarer:

  1. Fine sokker! Tenkte som deg at mønsteret hadde kommet mer fram med ensfarga garn, men lekre sokker ble det! Fin tåfelling!

    God sommer fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Nydelig sokker. Deilig mønster. Jeg liker.
    God helg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Aqur Printing Jakarta wish you deign to visit my website, thank you :)

    SvarSlett