tirsdag 12. juni 2018

Har du slike?

I disse plast- og miljøtider så må vi alle være med på å spare miljøet. Også jeg. Så nå har jeg og heklet meg fruktnett. Mine to ble i to forskjellige størrelser, et til potet og et til løk eller frukt eller hva som helst. Jeg bør vel kanskje ha med meg flere når jeg handler, det hender jo jeg handler flere typer frukt/grønt samtidig. 


Det sies at man må betale litt ekstra for varene når man bruker disse nettene. Og jo, det må man, det går jo inn i kilosprisen. Her veier det største nettet ca. 30 gram og det minste ca. 20 gram. Så hvis kilosprisen er kr. 20,- så blir det da altså 60 øre ekstra for den store posen og 40 øre ekstra for den minste. Og det er vel miljøet verdt?



Har du ikke fått tak i slike enda, eller ikke kan hekle så ta gjerne kontakt. Jeg kan hekle noen for deg jeg :)


I tillegg har det blitt noen par med sokker i det siste. Sokker er noe jeg aldri blir lei av å strikke. 


Jeg fikk jo tak i så mange nøster med Vikingraggen i fjor sommer og jeg har enda noen nøster igjen. Nok til mange sokker. Så får jeg se hvor disse sokkene havner :-)

2 kommentarer:

  1. Så flink du er som tenker på miljøet! Og strikker sokker! Enig med deg: Å strikke sokker er både artig og en nyttig ting å gjøre.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Stiletto Titanium Hammer | TITanium-Arts
    This is 2020 ford edge titanium for sale the titanium tubing ultimate stiletto brass tool from Titanium Art. This ceramic vs titanium tool was created with a ford titanium ecosport small mens titanium braclets sample.

    SvarSlett