lørdag 23. juni 2018

Første par ut

Etter å ha sett på Ellen og Marit fra Garnbutikken Fortuna sin vlog så ble jeg litt inspirert til å være med på 12i18Ravelry. De har en knitalong der som går ut på at vi får utlevert et sokkemønster i måneden i et år og det skal strikkes før måneden er ute. Da er man med på trekning av en liten premie. Totalt skal man da strikke 12 par sokker. Rekker man det før desember er over så er man med på en større trekning. Om man da altså strikket alle 12. Og det er det jeg skal prøve å satse på. 



Dette er tynne sokker som strikkes på pinne 2 - 3, ettersom hva du liker, og de er kjempegode å ha på. Garnet velger du selv, men det står jo i mønsteret hvilket garn som er brukt. 



Junisokkene heter Blomstring og er skrevet av Wenche Roald. Jeg har brukt Filcolana Arwetta Classic i 3 farger. Synes de ble ganske fine. Jeg har allerede startet på neste par som da er maisokkene. Jeg må jo strikke meg bakover slik at jeg har alle 12 par når året er omme. 



Så har jo også Marit og Lise i Marits Garnkaos en sommersokkalong på Ravelry. Der la jeg også inn sokkene så da er jeg med på trekning der også. Du vet, de to fluene... :-)
Og har du ikke sett på vlogen til Fortuna eller Ulltøsene så anbefales det virkelig, for disse er morsomme og inspirerende! 

Er det flere som er med på 21i18?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar