lørdag 19. mai 2018

Tester mer

Det neste barnebarnet som fikk et sett med dukkeklær med navnet sitt på var Anna. Dette mønsteret heter da Anna hjertekofte med lue og bukse. 



Dette er den andre oppskriften jeg tester ut. Morsomt å strikke og også ganske enkelt. Her er det også begynt øverst på jakken og strikket nedover. Det eneste man må passe på, som jeg ikke gjorde godt nok, er å lage knappehull med jevne mellomrom. Dere kan se på bildet at jeg ikke fulgte godt nok med. 



Denne gangen tenkte jeg som så at siden jeg tester ut oppskriften er det greit å bruke samme garnet som oppskriften sier også. Garnet som er brukt i oppskriften er Spar Garn fra SparKjøp og jeg dro dit for å kjøpe noen nøster. Et billig og helt greit garn til å strikke dukkeklær i. Dessverre var de utsolgt for hvit så jeg måtte derfor velge meg andre farger enn hva designer har brukt. Men det er jo også greit å se hvordan settet blir i andre farger. 



Her brukte jeg også knapper fra min egen butikk. Enkle og fine knapper, som passer til det meste egentlig. Mønsteret får du kjøpt på Ravelry

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar