søndag 19. oktober 2014

Siste tidens strikk

Jeg burde vel egentlig blogge oftere, for det er jo moro, spesielt når jeg ser at innlegget blir lest av andre. Men det har nå bare ikke blitt slik.



Men strikker gjør jeg nå ihvertfall. Ikke så mye og så fort som mange av dere andre, men enkelte uker har jeg en del møter jeg på kveldstid og da blir det ikke tid til så mye. Men det blir da et og annet ferdig produkt allikevel. 

Jeg, som så mange andre, har et lite garnlager. Har kjøpt noe garn i det siste, og jeg må jo bruke det opp. Så ble det da håndleddsvarmere av et par nøster. Garnet heter Drops  you #3 og er av 50 % alpakka og 50 % ull. Veldig mykt og godt. 



Og jammen ble det ikke 2 par av disse :-) 
Så måtte jeg jo bare prøve Rosa sløyfe for søster.


Bitta, du er bare helt genial med disse oppskriftene dine! Siden jeg har en veldig god venninne som nettopp er ferdig med 1 års behandling av brystkreft, samt en far som døde i fjor av en annen type kreft og en mor som nå gjennomgår cellegiftbehandling pga. kreft, så var det å strikke denne kluten et must. Og denne blir det flere av etter hvert. 


Garnet jeg har brukt her er Anna og Claras bomullsgarn fra Søstrene Grene

Nå har jeg et litt større prosjekt på pinnene. Eller dvs. ganske mye større. På Strikkesida på Facebook var det en kveld ei som la ut et bilde av en strikket kjole. En nydelig kjole! Og jeg tenkte at den må jeg bare strikke til meg selv! Men så var det et par der inne som lurte på om noen kunne strikke den for dem, og jeg sa meg villig. 


Garnet er PT 5 Sport fra PT Design. Jeg kjøpte det på fredag ettermiddag og er nå kommet så langt. Mye arbeid ser jeg, med bobler og hullmønster, men veldig artig å strikke allikevel. Mottaker ønsket seg denne kjolen til 17. november.  Jeg sa at jeg garanterer ikke, men jeg skal prøve. Heldigvis forventet hun ikke at jeg skulle bli ferdig til da, men jeg skal nå prøve. Men hvis ikke, blir det nå ny julekjole på henne ihvertfall :-)

3 kommentarer:

  1. Så otroligt flink du är!!

    SvarSlett
  2. Tuuuusen takk for de fine pulsvarmerne i pay-it-forward gave! En varm og deilig førjulsgave:) og ikke minst det flotte garnet og kluten du har strikka av eget mønster. Skikkelig koselig! Til helga skal de ut på bloggen min, og da er jeg spent på om det er noen som melder seg på videre:) god førjulstid!

    SvarSlett
  3. Pulsvarmerne er kjempe myke, varme og gode å bruke :) Tusen takk for dem, den flotte kluten og garnet jeg fikk av deg før jul. Nå kommer det innlegg hos meg også, så da blir det min tur til å glede noen:) Ha en fin helg og valentindag

    SvarSlett