fredag 1. april 2016

Svartisen

Svartisen. Har du hørt om den? Norges nest største isbre. Den strekker seg over kommunene Rana, Meløy og Rødøy i Nordland. Har du ikke vært der? Da bør du så absolutt ta deg en tur. Jeg er født på Halsa i Meløy kommune, og har dermed vært der flere ganger. Jeg har også vært helt oppe ved isen et par ganger. Og tatt på den. Kommer man så nærme så ser man hvor stor og mektig den er. Disse bildene er tatt på mandag, 28. mars. Min datter og jeg har vært der oppe noen dager. Naturen i Meløy og på Helgelandskysten tar meg med storm hver gang. Jeg blir aldri mett av å se på naturen. Fjellene, fjordene, havet, sola og alt det andre. Og jeg håper du nå kan nyte bildene av denne vakre bretungen, Engenbreen som ender ut i Svartisvannet i Holandsfjorden. 











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar