mandag 4. juni 2018

Noen ganger må man bare

Når man sitter og surfer på nett så kommer man noen ganger over noe man bare må gjøre eller må ha. Slik er det bare. Og jeg er så absolutt intet unntak.


De siste månedene har jeg sett en del på strikkepodcaster som ligger på YouTube. Det begynte med Strikk på landet Hansgarden fordi jeg har hatt en del kontakt med Janne ganske lenge. Så kom jeg over Strikketerapi. Hørte så om Ellen og Marit fra Garnbutikken Fortuna og nå er jeg over halvveis i episodene til Marit's Garnkaos som består av Marit og Lise som igjen utgjør Ulltøsene. Og dette er bare så moro synes jeg!


Det er moro å høre hva andre strikker på, hvordan de strikker, hvor mange prosjekt de har på pinnene, hva de er ferdige med, hvilke prosjekt de har lyst til å gjøre i fremtiden. Men ikke minst er det moro å få slike nye ideer og ny inspirasjon fra alle disse damene. Og så mye fint garn!!! Ulempen er bare det at hodet mitt blir stadig fullere av ideer og nye prosjekt og lysten på nytt garn. 


Siden Ulltøsene har en egen sommersokkalong i Ravelrygruppa si så fant jeg ut at jeg skal være med der i år. Og skal man strikke sommersokker må man ha garn i sommerfarger. Det hadde nettopp Ulltøsene. Så i dag kom pakken. Og for et nydelig garn! Dette er riktig luksusgarn, helt skjønt, veldig mykt og godt, og dette blir gode sokker å ha på seg! Og det er håndfarget av Marit og Lise! Jeg kan nesten ikke vente med på begynne, men jeg bare må ha ferdig noen andre ting først.... Ja, dere kjenner vel følelsen?


Og med det samme jeg kjøpte meg et hespe med garn så måtte jeg bare ha en liten pakke med maskemarkører. Er de ikke søte? 

1 kommentar: