lørdag 6. januar 2018

Årets første

Før jul spurte et av tantebarna mine meg om jeg kunne tenke meg å strikke Eunikegenseren til henne. Og siden jeg tidligere har lovet å strikke for mine kjære tantebarn som ikke strikker selv, og hun var den første av dem som spurte, så sa jeg selvfølgelig ja til det. Med glede!


Hun hadde lyst på Eunikegenseren. Ja for du husker vel Eunike fra Farmen som gikk i høst? Mønsteret er jo egentlig Nancykofta men Eunike hadde den altså som genser. 


Jeg fant ikke ut hvilket garn Eunike hadde strikket den i, men originalgarnet er jo Mini Alpakka fra Sandnes Garn. Hun har strikket den i blågråfarger mens mitt tantebarn ville ha den i gråfarger. Med pinner 2 1/2 og 3 så tar dette litt tid, men det blir nå etter hvert. 


Mønsteret stod på trykk i Familien 22/17, mens det er å få kjøpt i heftet Tema 35 Norske Ikoner Voksne.
Så nå er årets første nøste strikket opp og den første 10-kr er kommet inn på strikkekontoen.

3 kommentarer:

  1. Snille du ��❤️
    Jeg har strikka Nancykofta til den eldste tantejenta mi jeg da, ho Tina �� Den er fin, og artig å strikke! Jeg brukte Tynn Alpakka fra DSA, ble veldig fornøyd!
    Og du!!..... takk for reminder’n på å spare på magebåndene!! Det hadde jeg helt glemt av!! Har tre stykker som kan legges i «sparegrisen» ��
    Kos deg godt mi-Margrete ��❤️

    SvarSlett
  2. Lykke til med genseren. Farger ser ut veldig god.
    Nydelig kanten. Masse moro :-))
    Og riktig godt nytt år. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  3. Ja, og hvordan virker sparegrisen???
    Kos deg... kanskje det var ikke riktig norsk... alle det beste ønsker for nyttår :-)) jeg ønsker det... Viola

    SvarSlett