søndag 17. januar 2016

Baby pannebånd - med oppskrift

Jeg fikk en forespørsel av en av mine gode venninner som nettopp har blitt bestemor til ei lita tulle, om å lage et pannebånd til henne som hun skal ha på seg ved fotografering. Og klart jeg ville gjøre det! Jeg hadde frie tøyler på hvordan det skulle være, og da kom ideene med en gang. Den første ideen ble ikke så bra så den rakk jeg opp igjen. Det ble alt for bredt for et lite babyhode.


Men den andre ideen funket. Om noe slikt er laget før aner jeg ikke, for det er første gang jeg i det hele tatt lager et slikt pannebånd. Det ble da ganske brukbart? Både mormor og mor er fornøyd med resultatet ihvertfall. 


Slik strikker du dette pannebåndet:
Materialer:
1 nøste Bella nr. 32 Pink.

Rundpinne 40 cm 3 mm
1 Butterfly knapp.

1. Legg opp... 
2. Strikk rundt 1 m vr, *4 m r, 2 m vr*, * - * gjentas til det er en maske igjen, 1 m vr. 
3. Gjenta denne 2 ganger. 
4. Strikk 1 m vr, *sett av 2 m på hjelpepinne foran arbeidet, strikk 2 m r, strikk de 2 m på hjelpepinnen* * - * gjentas til det er en maske igjen, 1 vr. 
5. Gjenta punkt 2 3 ganger.
6. Gjenta punkt 4 en gang.
7. Gjenta punkt 2 3 ganger.
Fell av.

Blomsten er heklet etter en film jeg fant på Youtube som du kan finne HER Denne filmen er i 3 deler så husk å se alle delene for å få hele blomsten. 


Jeg tok en aldri så liten spørreundersøkelse på snap om jeg skulle ha med eller uten knapp. Jeg fikk omtrent like mange svar på begge spørsmålene, men mormoren ville ha med så da ble det med. 


Synes du denne så grei ut? Legg gjerne igjen en kommentar om du skulle prøve deg på oppskriften. 

Materialer kan du få kjøpt HER.  

4 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint og blir helt sikkert veldig søtt på :)

    SvarSlett
  2. Dette kommer nok til å pynte det lille baby-hodet til fotograferinga!
    Riktig nusselig ble det!

    Her har vi hatt ei kald helg, minus 23 i går morges, men nå er det bare minus 5, rene mildværet. Skal straks ut på ski......

    Fortsatt god mandag!

    SvarSlett
  3. Det ble kjempesøtt :) Passer perfekt til fotografering det!

    SvarSlett
  4. Hvor mange masker la du opp?

    SvarSlett