onsdag 10. desember 2014

Kjolen er ferdig.

En stund siden siste blogginnlegg her, så nå var det jammen meg på tide!  


Jeg er nå ferdig med å strikke kjolen som jeg har strikket på bestilling. Det var litt arbeid med den, men samtidig var den morsom å strikke fordi det skjedde noe hele tiden, ikke bare rettstrikk. Og jeg er fornøyd med resultatet. 


Og jeg håper selvfølgelig at hun som bestilte den er like fornøyd som meg. Størrelsen er medium, og jeg tror den skal være passe til henne, siden hun selv sa at hun bruker small eller medium i klær. Kjolen ble sendt i posten i dag, så jeg er spent på å høre om den passer og om hun er fornøyd. 


Kjolen er fra PT Design, nr. på mønsteret er 87-1343 og garnet er PT 5 Sport. Pinner er 3 og 3 1/2. 

I dag har jeg unnet meg selv en aldri så liten julepresang. Jeg kom over dette hespetreet og nøstemaskinen på en salgsgruppe på Facebook. Og dette har jeg egentlig ønsket meg i mange år, men ikke kjøpt tidligere. Men nå ble det altså. Så da kan jeg bare si God Jul til meg selv :-)


Nå er det litt julegavestrikk, bilder av dem får dere i romjulen. Jeg må jo la mottakerne få seg en overraskelse og ikke se bildet av gaven sin her før nissen kommer :-)

1 kommentar:

  1. Riktig fin kjole! Skulle vært fint å se den på. Den kommer nok bedre til sin rett da. Jeg er nesten i mål med julegavestrikkinga, så kanskje det blir ei julekule eller to i år også? Jeg feirer jul i Kristiansund i år som i fjor.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett